mandag den 5. november 2012

Where have all the cowboys gone..?


Forrige weekend var jeg forbi Jill Ann Press' udstilling på Galleri LABR. Jeg er ret betaget af hendes malerier især, der med collage og en ofte stille og monokrom farveholdning skildrer den amerikanske drøm med alle dens symboler. Hendes værker er meget samtidige og bevæger sig til dels også inden for det referencefelt, hvor jeg finder min inspiration - i populærkulturen - deraf popart.
Jeg faldt især for ét maleri, som jeg har kigget på længe, og nu måtte eje. I lørdags fik jeg hentet det hjem og hængt op i min stue:



Jeg fik desuden sat mit tryk fra Boligmagasinet fra Hagedornhagen i ramme og op på min "billedvæg":


Ham den flotte fyr midterst på nederste hylde er mig forresten også til stor inspiration, når jeg maler ;-) (SE min fane Paintings)

2 kommentarer:

  1. Hvor bor du lækkert! Ville gerne sidde i det lune lammeskind og jamme lidt på den lækre sorte guitar .. måske om forsvindende cowboys. Skønt tryk. Hvor er det fra?

    SV: Det lyder så dejligt. Lune stuer og svømmeture en en rigtig god kombination! :)

    SvarSlet
  2. Tak :-) Ja, den er også skøn at sidde og rokke i den hvide stol med skindet. Man kan ikke se det på fotoet, men brændeovnen står skråt over for, så sådan en vinteraften er det virkelig et hyggeligt hjørne. Jeg spiller ikke selv på guitaren - det er min kære mand. Kan næsten forstå du spiller? Det er en Fender Western guitar, og den er ret god til prisen (ifølge min musikalske mand)..
    Trykket med Mariehønen er fra Hagedornhagen - det kom med boligmagasinet. Og det med Warhol, har jeg købt på Louisiana.

    SvarSlet