søndag den 15. april 2012

Weekend, maleri og photo shop

Et par hurtige snapshots fra en weekend med tid til både den digitale og den manuelle kunst

<3 Kate

En photo shop collage, som jeg både overvejer at bruge som forlæg til maleri og få printet.  Jeg oplever en del feinschmeckeri omkring maleri fremfor print. Personligt har jeg begge dele på væggene derhjemme og sætter pris på hvert udtryk. Hvad er jeres holdning til maleri vs. print/reproduktion? 

Et snapshot af collagebaggrunden til et maleri, som jeg er gået i gang med i dag - har Golden soft gel langt op af armene i limflager ;0)

Håber I også har nydt weekenden
Stina Grube Roy

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud. Hvis jeg havde økonomien til at investere i et maleri, så ville jeg gøre det. Jeg har rigtig mange prints, det er jo en god og billigere måde at få lidt lækkert på væggene :o)

    SvarSlet
  2. Tak :-). Jeg synes netop også prints er fedt, da man så også kan skifte ud løbende. Til gengæld er der også noget lækkert over et rigtigt maleri, hvor struktur og strøg og lag er tydelige :0)

    SvarSlet
  3. Stina, jeg bliver helt glad når du rører ved den diskussion omkring print / Digitale værker kontra maleriet. Du har nemlig ret i at der er en del feinschmeckeri - eller i hvert fald en holdning til at det digitalt frembragte ikke er helt rigtig kunst. Hvilket for mig er mega ærgerligt. Da det jo er det jeg laver bedst.

    For mig er der ligeså meget flow, selvforglemmesle, fordybelse og håndværk i et digtitalt værk. Og så kan det jo gøres billigere fordi man kan lave flere eksemplarer af værket.

    Jeg synes dine grafiske værker bliver helt vildt fede. :-)

    KH
    Rikke http://enartkunst.dk

    SvarSlet
  4. Ja, Rikke, jeg synes netop også at kunstnerisk kvalitet ikke kan vurderes på materialet alene - det er netop også faktorer som håndværk (også digitalt), idé, intention og udtryk og effekt hos beskueren, der gør noget til kunst! Tak for dine positive kommentarer på mine grafiske værker :-) Det er en ny verden, jeg glæder mig til at bevæge mig længere ind i også.
    Smutter på posthuset i morgen - lige pludselig fløj ugen afsted.
    God weekend.

    Kh. Stina

    SvarSlet