fredag den 27. april 2012

Inspiration

Jeg er i gang med et nyt maleri, som I fik et sneak peak af baggrunden af i forrige indlæg. Det er en del af mit nye udtryk, hvor jeg bevæger mig væk fra det helt rene pop art udtryk i retning mod noget mere urbant. Min inspiration kommer mange steder fra, men især fra rejser og diverse modemagasiner, kunstbøger og illustrationer, hvor jeg får idéer til nye teknikker og materialer.
Amazon og Saxo er et dyrt sted for mig, at vove mig hen ;-)
Et par af mine inspirationsbøger


Jeg eksperimenterer pt. med collagebaggrunde, og vil med det maleri, som jeg er i gang med, også forsøge mig med andre grafiske elementer end vanligt og måske lidt silkepapir... Fotos kommer, når det er færdigt :)
Berlin er min yndlingsby, hvad angår inspiration - der er så mange spændende miljøer og ikke mindst spændende street art. Jeg har et postkort derfra, fra sidst jeg var afsted og besøgte Guggenheim, med et citat fra Pablo Picasso, hvor der står: "I do not seek - I find". Og sådan er det med inspiration for mig - det er summen af indtrykkene, der efter noget tid, opstår spontant og bliver til en ny og omforandret version af den oprindelige inspiration. På den måde, søger jeg ikke direkte efter inspirationen, eller forventer i hvert fald ikke, at idéerne udmønter sig med det samme efter et kig i mine bøger eller en rejse, men snarere, at det hele lagrer sig, som grundlag for delelementer af min egen idéproces.
Hvor finder I jeres inspiration henne - hvad enten det så er til kunst, syning eller boligindretning?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar