fredag den 20. april 2012

En frAgtelig historie

Jeg har bestilt en ny miniprojektor, til at bruge når jeg maler, da den gamle jeg har, efterhånden har udtjent sin værnepligt, både hvad angår batteri og hvad angår specifikationer. Jeg skulle mørklægge hele hytten hver gang jeg ville bruge den, og det er altså ret besværligt.
I går skulle den så, efter aftale med fragtfirmaet og fuldmagt, komme - afleveret i mit skur. Men ak og ve, da jeg kom hjem, var projektoren ingen vegne at finde! Jeg ringede derefter til fragtfirmaet, der helt bestemt mente, at den skulle være afleveret, og de gav mig et nummer på chaufføren, så jeg kunne ringe til ham. Jeg fik fat i chaufføren, der ikke havde været i Roskilde med nogen projektor. Derefter måtte jeg ringe til fragtfirmaet igen, der ikke kunne gøre mere kl. 20.00 i går aftes - så jeg måtte vente. Gik i seng med nervøse trækninger over mit dyre dyre køb, der måske var væk. Men her til morgen ringede fragtfirmaet og fortalte, at de slet ikke havde haft den med ude i går - så nu ville den blive afleveret i dag - phyyyyvv :0)!
Og nu er den her, og jeg er sikker på, at vi lever lykkeligt i lang tid sammen - den er nemlig min nye malerimakker, som jeg skal tilbringe mange timer med :-)

Vidunderet


Så nu kan det rigtig blive weekend med dejlig mad, fine blomster, sofahygge og måske (hvis jeg gider) lidt rengøring...

Forår!

Perlespeltsrisotto - ret brunt, men smager fuldstændig himmelsk!

Min søsters collage, som jeg sætter stor stor pris på - så meget visdom ;0)

Håber også I nyder fredagen :0

Stina Grube Roy


3 kommentarer:

  1. Åhhh hvor godt at den kom frem.

    Det er fedt at arbejde med projektor i maleprocessen - og jeg siger dig kombinationen Photoshop/projektor/lærrede og maling er en fantastisk cocktail

    God weekend til dig

    SvarSlet
  2. Hej Stina.

    Jeg kigger ligeledes efter en projektor til samme formål. Hvilken Acer model er det du købte og kan du sige et par ord om den?

    Hilsen

    Jim

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jim
      Det er denne http://www.cinemagic.dk/shop/search-1.html?keyword=acer+k11 . Den er meget kraftig i lumen, så kraftig at den sagtens kan bruges i dagslys - med forbehold for solstråler, der står lige ind af vinduet. Ellers fungerer den som en almindelig projektor, dog også med den lille hage, hvis man vil have den som lommeprojekter, at den har en ret stor strømforsyning og ikke kører på batteri (batteri havde jeg dog på den sidste, og det var noget hø).
      Jeg er virkelig glad for den, og kan varmt anbefale den!

      Slet